A GTA III, a Vice City után a San Andreas-hoz is nagyon sok mod készült. Kezdve az egyszerûbb skinektõl, a házokon át a jármûvekig. Most a jármûvekkel kezdve belesüllyedünk a modok feltelepítésének "szakmájába" (már ha ezt lehet annak nevezni).
Véleményem szerint a San Andreas jármûves moddingolásához a GTA Garage Mod Manager (továbbiakban GGMM) program rendelkezik a legegyszerûbb és legáttekinthetõbb kezelõfelülettel. A könnyedébb megérthetõség érdekében képekkel illusztrálva olvasható a cikk.
1. A GGMM telepítése
Csomagoljuk ki a "ggmm.rar" tömörített fájlt. Ezután egyszerûen másoljuk át a "GGMM.exe" és a "GTAINTERFACE.dll" fájlt a San Andreas könyvtárába (San Andreas alapértelmezett könyvtára: "C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas").
2. A GGMM elindítása
A másolás után indítsuk el a "GGMM.exe" fájlt, ami egyben a GGMM fõ indítófájlja. Miután elindítottuk, kattintsunk a felül látható "Installer" gombra, majd a legördülõ sávban a "Manual mod installer" gombra.
3. Jármû fizikai tulajdonságainak beállítása
A megjelent ablakban található táblákat töltsük fel a kiválasztott jármû "olvassel.txt" fájljában lévõ adatokkal.
A "DFF Model" és a "TXD Textures" tábláihoz a jármû csomagolt fájljában található .dff és .txd fájlt kell megadni.
A táblákba töltött adatokról többet, késõbbi számban fogtok megtudni.
4. Jármû telepítése
Miután az összes lehetséges adatot megadtuk a telepítõnek, nyomjuk meg a jobb alsó sarokban található "Install" gombot. Ekkor a program kicseréli a régi jármû modelljét és textúráit az újéval, illetve felülírja a fizikai tulajdonságait is.
A sikeres telepítés után a folyamattábla alján a "Done!" szöveg lesz olvasható. Ezután megnyomhatjuk az "Exit" gombot, amellyel kilépünk a telepítésbõl.
5. Az új jármû megtekintése a GGMM-rel
A telepítés véget ért. Az újonan telepített jármûvet megnézhetjük 3D-ben a GGMM segítségével. A jármûvek neve alatt található mezõbe írjuk be a felülírt jármû nevét. Így megjelenik az új jármû, és egyszerû egérmozgatással mozgathatjuk, görgetéssel pedig közelebbrõl is megtekinthetjük azt. A jármû modellje alatt található gombokkal megnézhetjük a fizikai tulajdonságait is, milyen az "Wireframe" (modellhálós), "Damaged" (összetört) állapotban.
Ezzel igazából véget ért a nagy mûvelet, mely remélem mindenki számára egyszerû volt.
» A GTA Garage Mod Manager letöltése itt! «
Gépigény a Gta 3 hoz!
2007.06.24. 18:02
A GTA 3 néha hajlamos megakadni, -hosszabb, rövidebb ideig-, még erősebb gépeken is. Ebben a leírásban, van néhány tipp, hogyan kerülhetjük el ezt.
Elsõ rész - Driverek
Frissítsük a grafikai drivereket!
Második rész - Windows környezet
#
Amit sok lammer mindíg mondani szokott: scandisk & defrag. Ha ettől jobb lesz a lelkiismeretünk, akkor csináljuk meg nyugodtan, de nekem defrag még sohasem gyorsított semmit, aki meg időnként nem scandisk-el, az magára vessen.
#
Bizonyos esetben javulás érhető el, ha visszavesszük a képernyő színmélységét 16bit-re (jobbklikk a Desktop-on/Properties/Settings lapfül) (Magyar Windows esetén: jobbklikk az Asztalon/Tulajdonságok/Beállítások lapfül).
#
A hardware-es gyosítást is nézzük meg, hogy fel van-e húzva maximumra (általában felszokott) (jobbklikk a Desktop-on/Properties/Settings lapfül/Advanched/Performance lapfül) (Magyar Windows esetén: jobbklikk az Asztalon/Tulajdonságok/Beállítások lapfül/Speciális/Teljesítmény lapfül).
Harmadik rész - Grafikai problémák
#
Azt, hogy mekkora távolságot látunk be, az "options/display setup" menüpont alatti "Distance" sávnál állíthatjuk be. Bátran vissza lehet venni, mert minimumon is eléggé messze belátni a terepet.
#
Ha akadozik a grafika, akkor érdemes kikapcsolni az "options/display setup" alatti "Frame Sync" és "Frame limiter" menüpontokat is, mert lassú gépen inkább csak visszafogják a játékot. Míg ha megfelelően fut a játék, akkor kapcsoljuk be ezeket.
#
A PC-s verzióba beletettek egy speciális effektust, amivel Blur hatást lehet elérni. Ez szép és jó, de 1: Annyira nem hatásos, 2: Rabolja a processzoridőt. Nem is lenne baj, ha alapból ne lenne bekapcsolva. Az "options/display setup" menüpont alatt a "Trails" menüpont kikapcsolásával érhető ez el. Természetesen a képernyő felbontása, színmélysége is befolyásolja a játékmenetet. Értelemszerűen a kisebb színmélység nagyobb teljesítményt, ámde rosszabb minőséget okoz.